Shake It Up
Cece Jones og Rocky Blue er to ambitiøse, unge piger, som vokser op i Chicago med en drøm at blive professionelle dansere. Chancen byder sig, da de tager til prøve på det populære ugentlige danseprogram, ”Shake it Up, Chicago!”, og begge kommer med. Ceces mål møder for det meste opbakning hos hendes enlige mor, Georgia, så længe hun hjælper med at se efter sin drilske lillebror, Flynn. Rockys storebror Ty støtter hende, hvilket deres fælles ven Deuce også gør. Men de luskede udvekslingselever Gunther og Tinka, som også vil danse i konkurrencerne, forsøger konstant at modarbejde pigernes drømme.