Tom Cruise stars in this gripping drama as a football star desperate to avoid a life in the blast furnaces of his bleak Pennsylvania hometown by winning a college scholarship.
A high school senior wants to become an engineer but that's easier said than done when you're from a bleak Pennsylvania steel town. He therefore finds an alternate means to achieve his goal, he uses his brawn as well as his brain.