Sommersby
After six years as a civil war P.O.W., a kinder, more thoughtful confederate soldier returns to his farm and the wife who'd believed he was dead. A disappointed suitor reveals that the soldier is an impostor, and that the real Sommersby is wanted for murder. The soldier must admit his past identity to remain free, or die for another man's crime.
Richard Gere and Academy Award winner Jodie Foster star in this romantic story of a man who comes home from the United States' Civil War a deeply changed man. Seven years have passed since Jack Sommersby (Gere) left as a soldier, and the war has been over for two years. His wife, Laurel (Foster), has kept their farm and is now engaged. But when Sommersby returns, she quickly ends the engagement to live with her formerly brutal husband, who is now kind, caring and successful. But Sommersby and his wife share secrets about his past that will rock their community if, and when, they are revealed.