Earthquake on Everest
Eyewitness accounts, incredible home-video and the latest scientific revelations tell the gripping tragedy of an earthquake that unleashed terror on Nepal and the world’s highest mountain.
On April 25th, an earthquake unleashed terror on Everest. Eighteen people died and 61 were injured in the worst disaster in the mountain’s history. Now, never-seen-before footage from the moment the earthquake struck reveals the horror of those fatal minutes both on Everest and in surrounding Nepal where over 8,500 people died. Eyewitness accounts tell of survival and loss while scientists on the ground reveal how this disaster impacted the scientific community’s knowledge of Himalayan earthquakes.