Abeltje
After countless arguments with the schoolteacher, 11-year-old Abeltje is taken from school and gets a job as a lift-boy. But things go wrong on his first day at work. Abeltje presses the only button he is not allowed to press: the green button! Then he flies with the elevator straight through the roof. The adventure begins.
Pupil Abel is the victim of Laura's nasty prank, yet gets accidentally blamed and overreacts. His mom withdraws him from school and gets him a job as lift-boy. But it’s a special lift: when he pushes the forbidden green button, it takes him, Laura, Jozias Tump and Maria Klaterhoen to Manhattan. There, he's mistaken by a rich hag for her long-missing son Johnny. When a police helicopter comes to tow the lift cabin, the Dutchmen get back in. It takes them to a Latin American country, Perugona. The new revolutionary leader realizes that presidents live for only year, so he gives the job to Mr. Tump, who saved his life. The news coverage attracts Abel and Johnny's family, in time for an even weirder finale.