Apocalypse: War of the Worlds
The story of this fantastic period of history between 1945 and 1991, which was defined by the confrontation of two worlds and two systems. The capitalist West, dominated by the ever-powerful United States, is pitted against the Communist East, the Soviet Empire. Both sides possess the ultimate weapon, the Nuclear Bomb, which neither can use, at the risk of causing their own peril. This terrifying balance of fear paradoxically ensures a half-century of peace and prosperity in the West.