Light It Up
After a school hall tussle results in an accidental wounding of a security cop, frustrated teenagers rebel and take the cop hostage, holding out for their demands (better school conditions) despite a massively threatening police response.
Lester is a troubled teen who has finally been pushed to his limit. Taking matters into their own hands, Lester and his friends hold a police officer hostage and barricade themselves inside the school. Negotiator Audrey McDonald struggles to maintain peace while tensions simmer inside. As the crisis builds, "The Lincoln Six" discover talents they didn't know they had as their fight to expose dismal classroom conditions gains national attention.