Elcano & Magellan: The First Voyage Around the World
Inspired by the historic adventure around the world that proved for the first time that the Earth is round. In 1519, five ships set off from Seville with 240 men on board. Only one of the ships made it back to Seville. The main figures of this expedition were the Portuguese Ferdinand Magellan, the captain of the expedition, and the Basque Juan Sebastián Elcano.
This movie is inspired in one of the most exciting adventures in history: a trip to an unknown land that started in 1519 in Seville and ended three years later in the same place. This adventure around the world proved for the first time that the Earth is round. In 1519, five ships set off from Seville with 240 men on board. Only one of the ships made it back to Seville, with a crew of 18 sailors who were on the verge of death. The main figures of this expedition financed by the Kingdom of Castile were the Portuguese Ferdinand Magellan, who was the captain of the expedition, and the Basque Juan Sebastián Elcano, who managed to successfully bring the mission to an end.