Arthur and The Great Adventure
Tonight sees the end of the moon's tenth cycle where Arthur will be able to return to the land of the Minimoys and be reunited with Selenia. However, his father chooses this moment to announce that they are leaving Granny's house. A spider deposits a grain of rice, with an S.O.S. engraved on it, in Arthur's hand. Selenia is in danger! Arthur doesn't think twice about flying to her rescue.
Arthur is thrilled because tonight sees the end of the moon's tenth cycle and he will at last be able to return to the land of the Minimoys and be reunited with Selenia. In the village, the Minimoys have prepared a huge banquet in his honor and the little princess has put on her rose petal dress. But Arthur's father chooses this eagerly awaited day to announce that he is cutting short their vacation at Granny's house. As they are about to leave, a spider deposits a grain of rice, with an S.O.S. engraved on it, in Arthur's hand. There's no doubt about it, Selenia is in danger! Arthur doesn't think twice about flying to her rescue, even if it means improvising a perilous passage, falling head-first into Max's bar, bumping into the troops of Kröb - the new tyrant of the Seven Kingdoms - and saving Betameche's skin by fighting rats, frogs and hairy spiders! Who could possibly have laid such a cunning trap for our young hero?