Santa Cruz...Por Ejemplo
The documentary focuses on Santa Cruz de la Salceda, where nine residents were killed by Franco supporters in 1936. Some victims were exhumed in 2003 and 2004. Through witnesses, family, and residents, it explores the lasting impact of the massacre and repression, contrasting it with the beauty of the Castilian landscape where similar tragedies occurred.