Asterix und Obelix - God save Britania
Asterix crosses the channel to help second-cousin Anticlimax face down Julius Caesar and invading Romans.
Julius Caesar lands in Britain, where a small village still holds out bravely against the Roman legions. But the situation becomes critical and the villagers have not got long to live; that's when Anticlimax, one of the villagers seeks volunteers to go seek help from his second-cousin Asterix the Gaul and bring back a barrel of "magic potion" from the Breton village of the indomitable heroes.