Chiedimi se sono felice
What happens if two close friends accidentally fall for the same young woman? Their idyllic friendship falls apart and their long-dreamed staging of Cyrano is cancelled. The third film directed and starred by Aldo, Giovanni and Giacomo is a funny and romantic comedy about friendship, love and passion for theatre, ending with a surprising coup de théâtre.
Third film directed and starred by the popular trio of comedians Aldo, Giovanni and Giacomo. This funny and romantic comedy about friendship and love was released after “Three Men and a Leg” and “That’s Life." The story is set in Milan. Giacomo tries unsuccessfully to persuade Giovanni to go visit their friend Aldo, who is dying in Sicily. Through flashbacks, Aldo’s voice-over takes us back to three years earlier when these three inseparable friends, who share the frustrated dream of staging a personalized production of “Cyrano de Bergerac," struggle to make ends meet with part-time jobs. One works as a background actor at La Scala opera house, another as a live mannequin in a department store and the other as a dubber. Besides professional difficulties, they also have an unlucky love life in common. Until one day Giovanni, to do a favour for Aldo, accidentally meets a hostess, Marina, and falls for her. After dating for a short while, Giovanni asks Marina to move in together, but she doesn’t share his enthusiasm about living with him and decides to go to Frankfurt. Then the situation worsens: while Giovanni tries to reach her in Frankfurt, Marina is looking for him in the department store where he works as a live mannequin, and there she finds Giacomo, who’s taking his place. After spending a few hours together, they end up kissing. Unable to bear his guilt, Giacomo confesses to Giovanni during Cyrano rehearsals that he has fallen in love with Marina. Giovanni gets so angry, he smashes the theatre set and their friendship falls apart. At the end of the flashback three years have passed, and we return to the present time, when news reaches Giacomo and Giovanni in Milan that Aldo has fallen ill and near death in Sicily. They join up with Giovanni’s ex girlfriend Marina and at the end of a long journey, the day of reckoning finally arrives, with surprising results.