Come See the Paradise
An interracial romance, set against the backdrop of World War II and the internment of Asian-Americans in relocation camps.
Come See The Paradise is a deeply touching love story set against the backdrop of a dramatic and controversial period in American history. It follows the romance of Jack McGurn (Dennis Quaid), a hot-blooded Irish American, and a beautiful Japanese American, Lily Dawanura (Tamlyn Tomita), at the outset of World War II. The clash of cultures, at once painful for the two lovers, becomes insurmountable after the Japanese bomb Pearl Harbor. Lily and the Kawamuras are relocated to a bleak, outdoor internment camp in California; and Jack is drafted into the Army. But when Jack learns of the decree, he goes AWOL and returns to California to find his family.