Gauchos del Mar: Surfing the American Pacific
Julián and Joaquín Azulay, two Argentinean siblings, went on a van trip along the American continent. Their dream was to surf the American coast of the Pacific Ocean. In this documentary, they show us a global overview of the continent through its cultures, landscapes, food and people while they camp on their way home.
Julián and Joaquín Azulay, two Argentinean brothers, went on a van trip along the American continent. They started their trip in California and ended it in Buenos Aires. Their dream was to surf the American coast of the Pacific Ocean. It took them 403 days to fulfill it; and they travelled more than 300.000 km along thirteen countries. In this documentary, they show us a global overview of the continent through its cultures, landscapes, food and people while they camp on their way home. Sometimes, fulfilling our dreams is harder than we thought. These two brothers overcame adversity for thirteen months to fulfill theirs.