Heineken ontvoering
Convincing crime drama about the notorious kidnapping of Freddy Heineken and his driver in 1983. Characteristics of bad boy Willem Holleeder and petty criminal Martin Erkamps are brought together in the fictional kidnapper Rem Hubrechts.
The Heineken Kidnapping is inspired by the most famous kidnapping case in the Netherlands. The beer magnate Alfred Heineken is kidnapped together with his driver Ab Doderer in 1983 by four men, who demand 35 million guilders ransom. Four young, money-hungry criminals who have known each other from an early age and form a close-knit clan, keep Heineken and Doderer locked up in an Amsterdam warehouse for two weeks.