Il postino
“How do you become a poet?” Based on a novel by A. Skármeta, Troisi’s last film is a rare adaptation that brings to life the feeling of poetry. Summer 1952, Mario is the son of a fisherman in a small Aeolian Island who is hired as Pablo Neruda’s personal mailman. Through his friendship with Neruda, Mario uses poetry to woo his beloved Beatrice. Best Dramatic Score winner.
“How do you become a poet?” The last film directed by Troisi, based on a novel by Antonio Skármeta, was critically acclaimed and won the Academy Award for Best Original Score. A rare adaptation that brings to life the feeling of poetry. 1952, in one of the tiny Aeolian Islands, Southern Italy. Mario Ruoppolo is a simple man, the son of a fisherman who gets a job as a postman for a single client, famous exiled Chilean poet Pablo Neruda. As the days pass by, the young postman is greatly fascinated by the figure of the poet. Not only do the two men talk about poetry and metaphors, they also converse about politics and give life to a profound friendship. One day, Mario meets Beatrice in an old inn and falls in love with her. Neruda helps Mario win her over through his poems, much to the fury of her aunt who has forbidden the courtship. After spending a passionate night together, the two do get married, with the blessing of Neruda. At the wedding banquet, Neruda receives notice that the Chilean government has lifted the ban and the poet decides to immediately return to his homeland. Time passes with no word, and Mario, now working at the inn, starts to create his own poetry and joins the communist party. Time goes by, Beatrice is expecting and, much to Mario’s displeasure, the Christian Democrats have won the election. Five years later Pablo and his wife return to the island. An unpleasant surprise awaits Neruda, who will discover the value of friendship.