The Wild West
Uncovered clues from a famous Montana battleground, a 19th-century steamboat and a frontier ghost town reveal surprising truths about the Wild West.
Hollywood’s version of the Wild West is pure fiction. So what was frontier life really like? The wreck of a 19th-century steamboat yields case after case of expensive Champagne; the Little Bighorn battleground sheds light on the nature of General Custer’s defeat; and a crumbling Californian mining town reveals a major part of its society is almost forgotten.