Non c'è due senza quattro
Funny comedy of mistaken identity with Bud Spencer and Terence Hill. The iconic duo play double roles as two sophisticated millionaires and their oaf look-alikes hired to save their lives. A hilarious film full of funny scenes where the coarse doubles indulge in good food, expensive cars, luxurious lifestyle and the inevitable fist fights.
Following “Go for it," “Double Trouble” is another comedy of errors centered upon mistaken identity. The film is set in exotic Rio De Janeiro with the iconic theme tune by Franco Micalizzi. Bud Spencer and Terence Hill play the role of two rich, sophisticated and soft-spoken Brazilian cousins named Antonio and Sebastiano Coimbra. The two cousins hire two look-alikes for one million dollars a week to deceive the hitmen assigned to kill them. Saxophone player Greg, who is often in trouble with the law and stuntman Elliot are the Coimbra’s perfect doubles, but their complete opposite: two tough guys using coarse language and crude behaviour. This film is full of funny moments: the breakfast scene in the luxury villa, the not-so-platonic love between Sebastiano’s clone and Olympia, humorous Antonio’s double therapy session, and the duo Spencer-Hill beating up bad guys. So Greg and Elliot won’t let the bad guys win and, after a memorable mass brawl that sees them and their shy counterparts teaming up to fight their enemies, they finally manage to find out who is behind the killing attempts. At the end of the movie, the cousins’ look-alikes become millionaires and snobbish Antonio and Sebastiano Coimbra end up being influenced by their rude and crude behaviour.