Petra: Secrets of the Ancient Builders
In the heart of the Jordanian desert, the ancient city of Petra is full of mysteries. How was this architectural wonder created over 2,000 years ago?
In southern Jordan lies the spectacular city of Petra. Built over 2,000 years ago, it contains innumerable architectural treasures: colossal buildings carved into cliffs and hundreds of tombs, temples and baths. Petra was a rich and prosperous city, and yet, it resides in the heart of an inhospitable region. How did the Nabataeans manage to transform this desert area into a luxurious city?