...Più forte, ragazzi!!
Two fearless pilots flying rickety planes over Brazil, after a crash begin shipping supplies to local miners, which leads to a competition against ruthless Mr. Ears, a greedy boss who trades diamonds, and his thugs. A feel-good movie full of humour and fisticuffs with the musical scores by The De Angelis Bros. Set in beautiful South America, with stunning aerial footage.
First post-Trinity movie starring Bud Spencer and Terence Hill set in beautiful Latin America, with music score by De Angelis brothers. Salud and Plata are two fearless pilots flying rickety planes over Brazil. Their latest assignment is to ditch a plane in the jungle in order to collect the insurance money and help a friend with financial issues. But the plan gets complicated when the plane actually does crash and the two land up in the Amazon rainforest, where they meet Mr. Ears, a greedy local boss who trades diamonds and controls an entire mining community. Salud and Plata decide to fix the plane and begin shipping supplies to the miners, which leads to a competition against ruthless Mr. Ears, who “dislikes competition." One day, they meet some diamond searchers and make friends with old prospector Loco, not taking his story about his treasure seriously. When the rich and evil Mr. Ears realizes that Salud and Plata are threatening his activity, he sends his thugs to destroy their business, but the two beat up him and his men, while the locals incite: “Harder boys, harder…all the way boys!” Loco dies, leaving Salud and Plata a secret and extraordinary emerald deposit. Mr. Ears then puts the two into prison to get his hands on their treasure. Salud and Plata succeed to escape, but completely disagree about how to get that property, and start an endless, memorable fight. After that, they finally reconcile and run away from the country together, heading to Loco’s precious emerald deposit.