Russia's Mystery Files
The Soviet Union was a sinister world. Now the Iron Curtain has fallen, and for the first time we can investigate those rumours.
The Soviet Union was a sinister world, a land of secrets, rumours and uncertainty. Now the Iron Curtain has fallen, and for the first time we can investigate those rumours – from wildmen in the mountains to Romania's forest of lost souls; from terrifying mutant dogs to the mysterious Mountain of Death. We will use eyewitness testimony, actual artefacts, graphic-novel-style illustration and powerful dramatic reconstruction to bring these bizarre and scary tales to life.