Sams im Glück
When a Sams has been living with you for ten years, you start becoming one yourself! And that’s exactly what’s happening with Mr. Taschenbier. He behaves just as bad as the Sams, but back to his old self he can’t remember a thing. And he’is not aware that if the Sams will stay, the transformation will continue! At first, the Sams is happy to have a playmate, but then things are getting chaotic.
Now a lot of people don't know this, but the thing about having a Sams living under the same roof is that when it's been there for ten years, you slowly but surely start becoming one yourself! And that’s exactly what Mr. Taschenbier starts to experience. His continually reoccurring changes are not externally visible, but his behavior is most certainly changing: he is just as greedy, prickly and bad mannered as our Sams. But every time he changes back he has no memory of what has happened. And what we know but he doesn't: if the Sams continues to stay with the Taschenbiers, then this transformation will continue until Mr. Taschenbier becomes a full-fledged, real life Sams himself! Initially, the Sams is overjoyed to finally have found a playmate, but even it notices things are slowly spinning out of control and tries to work out how it can stop Mr. Taschenbier's continually advancing transformation. But it seems there is only one way of out this situation: the Sams must leave the Taschenbiers forever.