Sams in Gefahr
Eleven years later: Mr. Taschenbier and Miss März are now married. Their eleven-year-old sprog Martin is shy like his dad and he is constantly being given a tough time by his nasty sports teacher Mr. Daume. When Daume kidnaps the returning Sams, Taschenbier and Martin set off to rescue it.
After eleven years, the Sams pays Mr. Taschenbier another visit to help his shy son, Martin. After the initial jealousy, Martin quickly learns how to use the Sams’ magical freckles to his advantage. Each freckle grants him a wish and he uses them, without his parents’ knowledge, to change the world around him. But then fate takes its course when the nasty sports teacher Mr. Daume, who never misses an opportunity to humiliate or embarrass Martin in front of the whole class, kidnaps the Sams and starts using up wishes like there’s no tomorrow. He gets promoted to headteacher, buys himself a luxurious villa and wins the heart of the aloof maths teacher Ms. Müller against Anton Mon for the presidency of the roller-skating club. And Daume's rapid rise is bad news for the Taschenbier: he fires Bruno Taschenbier and expels Martin from school. Just when all hope seems lost, Martin pulls it out of the bag.