Tadeo Jones: The Lost Explorer
Tadeo is a simple construction worker who resides in Chicago, but has an adventurous and dreamy spirit. One fine day they mistake him for a popular archaeologist and send him to Peru to do a tough job. There he will have to stop an organization of thugs that is dedicated to stealing treasures and, this time, they intend to loot a mythical Inca city that has just been discovered.
Tadeo has always wanted to become an adventurous and famous archaeologist, like his favorite hero, Max Mordon, the best explorer in the world, yet he spends his days dreaming between the cranes and the concrete of the construction site where he works. The opportunity to realize your dreams comes when a renowned archaeologist friend of yours receives a mysterious stone tablet, the key that leads to the Lost City of Paititi and its legendary treasure. About to start the trip, the archaeologist suffers an inopportune accident and it is Tadeo who must replace him on the expedition. Upon arriving in Peru, Tadeo discovers that Oddyseus, an important treasure hunter corporation, is also on the trail of the Lost City of Paititi… and they are willing to do anything to find it. With the help of Sara, an intrepid archaeologist; Belzoni, a mute parrot with a lot of character; Freddy, a peculiar guide with an amazing multipurpose coat and Jeff, Thaddeus' inseparable dog, will embark on an adventure full of dangers that will take them across the entire country to save the Lost City and protect the mysterious treasure from the clutches of his enemies.