The Air Up There
A basketball coach travels to Africa to recruit a new star. Upon arriving, he is confronted with challenges of adjusting and learning how to live amidst a brand new culture.
Jimmy Dolan, a college basketball coach, wants to find a new star for his team since he believes this will get him a promotion to head coach at the school. He sees a video of Saleh, a basketball prodigy, and travels to Africa to recruit him. Upon arriving, Dolan is confronted with challenges of adjusting and learning how to live amidst of a brand new culture. Dolan and Saleh both teach each other life lessons before they take the court for one final game with everything on the line.