The Cover Up
When Fritz goes on holiday and leaves Duncan in charge, MIFT causes a power cut and an inspector is called to investigate.
When Fritz goes on holiday, Duncan is randomly chosen as temporary supervisor. His first order of business: making Tylor miserable. It doesn’t take long for Tylor and Duncan to get into a squabble, set off dozens of old scream canisters, and accidentally cause a city-wide power cut. As a result, a no-nonsense inspector from the Monstropolis Energy Regulatory Commission (MERC) is dispatched to Monsters, Inc. Duncan and the others fear for their jobs, so MIFT works together to cover up their crime. In the end, Fritz returns and the inspector dismisses his investigation, but the cover-up is found out by Mike and Sulley. Feeling for Duncan, Tylor takes the blame to protect Duncan from being fired, but Fritz steps in to save their jobs, bringing the two rival co-workers just a little closer together.