Dead to Rights
While making voluntary hospital rounds with Delia and her therapy dog, Melinda meets a desperate spirit trapped between life and death. The spirit belongs to a young man on life-support, who begs her to intervene. Unable to live and prevented from dying, the spirit is trapped by his own body, bitterly watching his parents and wife argue his fate.
While making voluntary hospital rounds with Delia and her therapy dog, Melinda encounters a desperate spirit trapped between life and death. Melinda realizes the spirit belongs to the body of a young man on life-support, who begs her to intervene. Unable to live and prevented from dying, the spirit is trapped by his own body, bitterly watching his parents and wife argue his fate. Meanwhile, a bizarre haunting brings Melinda closer to Professor Payne. Delia struggles to teach Ned, and ultimately herself, how to find closure.