Wickie auf großer Fahrt
When will little Wickie finally become a true Viking? This question is preying on his father Halvar's mind. But when the abominable Sven kidnaps the chief of Flake, Wickie's time has unexpectedly come!
When will little Wickie finally become a true Viking? This question is preying on his father Halvar's mind. But when the abominable Sven kidnaps the chief of Flake, Wickie's time has unexpectedly come! Standing in as chief, he leads the strong men Tjure, Snorre, Urobe, Gorm, Ulme and Faxe, ably supported by the fearless Svenja. They set sail for the Cape of Fear and after a turbulent adventure they finally reach Sven's castle, where they must now free Halvar. But the Vikings' greatest challenge still lies ahead: they must cross stormy oceans, tropical beaches and perilous ice deserts to find the legendary treasure of the gods. Sven also wants to get his evil hands on it, but Wickie wouldn't be Wickie if he couldn't come up with a cunning plan to throw him off-track.