The King Who Fooled Hitler
A world scoop for the 75th anniversary of D-Day reveals the identity of the most secret decoy in the plan to fool Hitler: King George VI.
For the 75th anniversary of D-Day, this film is the tale of double agents and decoys, including an investigation that reveals the identity of the most secret agent of them all: King George VI. It also uncovers how the queen and future Q.E.II were enlisted in the ruse, and how the royal household managed to keep one of Britain’s greatest World War II secrets.