This Boy's Life
A heart breaking coming-of-age story about a boy's abusive relationship with his new stepfather, and his emotionally scarred mother.
For Toby Wolff and his divorced mom Caroline, 1950s life wasn't all fun and games. These two free spirits and cross-country travelers settle in the Pacific Northwest, where life will be better. They Hope. When Caroline meets a polite garage mechanic, things seem to be looking up. However, when the two get married, Toby and Caroline soon soon find out that he's an abusive and unreasoning alcoholic, and they struggle to maintain hope in an impossible situation. Based on a true story by Tobias Wolff.