Rules Don't Apply
A young man takes a job working for Howard Hughes and finds himself sucked into the world of the eccentric mogul, but risks running afoul of his new boss when he falls in love with a contract actress on his newest film, something Hughes explicitly forbids.
An aspiring young actress (Lily Collins) and her ambitious young driver (Alden Ehrenreich) struggle hopefully with the absurd eccentricities of the wildly unpredictable billionaire Howard Hughes (Warren Beatty), for whom they work. It’s Hollywood, 1958. Small town beauty queen, songwriter, and devout Baptist virgin Marla Mabrey (Collins), under contract to the infamous Howard Hughes (Beatty), arrives in Los Angeles. At the airport, she meets her driver Frank Forbes (Ehrenreich), who is engaged to be married to his 7th grade sweetheart and is a deeply religious Methodist. Their instant attraction not only puts their religious convictions to the test, but also defies Hughes’ #1 rule: no employee is allowed to have any relationship whatsoever with a contract actress. Hughes’ behavior intersects with Marla and Frank in very separate and unexpected ways, and as they are drawn deeper into his bizarre world, their values are challenged and their lives are changed.