Epic Predator Fails
The natural world’s super-predators always make the kill right..? Wrong! Life in the wild is much tougher than you think.
So it may come as a surprise that you'll have to watch a lion failing 4 times before it kills successfully! Orcas are most successful when they operate as a pack, and the black mamba is not always the dead-accurate sniper you'd imagine! In this show there are 6 filters to gauge each stand-off. Between predator and prey Size, Weapons, Aggression, Teamwork, Strategy and Speed are the factors that dictate an epic fail or a spectacular success. Once these are tallied, it's down to circumstances on the ground.