Tidal Wave
This South Korean disaster film is set in Haeundae, a popular vacation spot on the East Sea coast of the Korean peninsula. After losing a co-worker four years ago in a tsunami, native Man-sik leads a simple life running a small sushi shop and is preparing to propose to his longtime girlfriend, Yeon-hee. Meanwhile, tsunami researcher Kim Hwi discovers the East Sea is showing signs of activity similar to the Indian Ocean at the time of the 2004 tsunami. Despite his warnings, authorities maintain that there is no danger. But to the terror of Haeundae locals and its beachgoing visitors, a deadly wave is about to turn a relaxing summer day into a harrowing fight for survival.