The English
An epic romance and propulsive chase Western, The English takes the core themes of identity and revenge to tell a uniquely compelling parable on race, love and power. An aristocratic Englishwoman, Lady Cornelia Locke and a Pawnee ex-cavalry scout, Eli Whipp, come together in 1890 mid-America to cross a violent landscape built on dreams and blood.
An epic chase Western, The English takes the core themes of identity and revenge to tell a uniquely compelling parable on race, power and love. An aristocratic Englishwoman, Lady Cornelia Locke and a Pawnee ex-cavalry scout, Eli Whipp, come together in 1890 mid-America to cross a violent landscape built on dreams and blood. Both of them have a clear sense of their destiny but neither is aware that it is rooted in a shared past. They must face increasingly terrifying obstacles that will test them to their cores, physically and psychologically. But as each obstacle is overcome it draws them closer to their ultimate destination, the new town of Hoxem, Wyoming. It is here, after an investigation by the local sheriff Robert Marshall and young widow Martha Myers into a series of bizarre and macabre unsolved murders, that the full extent of their intertwined history will be truly understood, and they will come face to face with the future they must live.