The 90s: The Last Great Decade?
It’s time to celebrate the good, the bad, and the ugly. From platform shoes and neon colours, to murder trials and terror threats, the 1990s were ten years of unrivalled exuberance and incredible events.
It’s time to celebrate the good, the bad, and the ugly. From platform shoes and neon colours, to murder trials and terror threats, the 1990s were ten years of unrivalled exuberance and incredible events. It was a spectacular era for fashion, politics, entertainment and history. It was the decade when reality TV became too real, it was a time of optimism and creativity with everyone’s 15 minutes of fame, and it was full of some truly fabulous fashion faux–pas! Yet the ‘90s was also the decade when the fear of terrorism became very real and the World Trade Center came under attack for the first time. Hear firsthand from celebrities, academics, politicians and eyewitnesses who contributed to the legacy of the ‘90s. It was a decade full of drama: from bitter figure skating rivals, to one of the most infamous modern murder suspects: O.J. Simpson. It wasn’t without tragedy: from the bullet-holed car where Tupac was killed, to the Paris tunnel which claimed the life of the people’s beloved Princess Diana. Yet it was also a time of great achievements, with the introduction of the iMac and one of the most amazing inventions to date: the internet. It was a decade that shocked, stunned and captivated everyone. Prepare to jump back in time and relive the ‘90s in all its glory.