Amélie
Amelie Poulain has led a sheltered life: educated at home by overprotective parents, she retreats into a fantasy world of her own. When she finally leaves home and finds work as a waitress in a Parisian café, life is pretty uneventful until a chain of extraordinary events leads her to the discovery of a tin box containing a schoolboy’s long forgotten mementos.
Amelie Poulain has led a sheltered life: educated at home by overprotective parents, she retreats into a fantasy world of her own. When she finally leaves home and finds work as a waitress in a Parisian café, life is pretty uneventful until a chain of extraordinary events leads her to the discovery of a tin box containing a schoolboy’s long forgotten mementos. It is then that Amelie discovers her true vocation in life – helping others find love and happiness – which she sets about in her own unique and magical way. When Amelie falls in love herself, she realizes that making neat solutions is not as easy as it seems.