Mammoth Unearthed
Two unorthodox American scientists, Trevor Valle and Professor Tim King take on Russian ivory traders in the race to secure and research frozen mammoths.
Two unorthodox American scientists, Paleontologist Trevor Valle and archaeologist Professor Tim King, have just one month to find a mammoth in 13 million square miles of untamed Siberian tundra. With winter breathing down their necks, they chase the rumors and disinformation about long extinct mammoths emerging from the ice. They are up against tusk hunters, local gangs who dig up mammoths to sell the tusks for thousands of dollars.