The First Half of My Life
Luo Zijun, a 35 year-old housewife has been married for ten years when her husband suddenly wants a divorce. With the help of her best friend Tang Jing, she gets through the toughest days and returns to the workforce. Tang Jing's boyfriend He Han finds Zijun annoying at first, but begins to see how adorable and independent she is. Zijun also starts to like He Han but can only hide her feelings.
Luo Zijun, a 35 year-old housewife indulges in a pampered life. After ten years of marriage, she still doesn't notice the hidden marital crisis until her husband suddenly wants a divorce. Zijun cannot accept the harsh reality of her husband being taken away by another woman. She tries to use their child and elders to save their marriage, but her husband has made up his mind. Her top happiness is reduced to nothing overnight. Zijun starts afresh by returning to the workforce. With the help of her best friend Tang Jing, she gets through the toughest days after her divorce. Tang Jing's boyfriend He Han finds Zijun annoying. As the object of women's illusions and men's jealousy, He Han lives a busy life with quality. But when faced with Zijun whose life is in chaos, his peaceful life is slowly disrupted. After lending a helping hand to Zijun repeatedly, he begins to see how adorable and independent this housewife is. While she is a source of trouble to him, she also slowly becomes a source of warmth to him. Although Zijun also starts to like He Han, she can only hide her feelings and restrain herself in every way, to avoid ruining her friendship with Tang Jing. The first half of her life has gone by. The right to choose in the second half of her life lies in her own hands. Everyone who stands at a turning point in life needs to learn not to fear the future and not to look back, to break free of restraints and find one's self.