Ansa viritetty
Arvokkaan taideteoksen ryöstön jälkeen vakuutusyhtiön etsivä Gin Baker suostuttelee työnantajansa antamaan hänen ystävystyä ikääntyvän mestarivarkaan kanssa voidakseen suojella paremmin yhtiön asiakkaita.
Kun mittaamattoman arvokas Rembrandtin maalaus varastetaan New Yorkissa, todistusaineisto viittaa yksin toimivaan mestarivarkaaseen (Sean Connery), joka tapaa pian vakuutusyhtiön viekkaimman – ja viettelevimmän – tutkijan (Catherine Zeta-Jones). Hermoja raastavan kissa ja hiiri -leikin jälkeen kaksikko yhdistää voimansa, ainakin näennäisesti, yrittääkseen suorittaa uskaliaan, monen miljardin dollarin ryöstökeikan, joka liittyy uuden vuosituhannen sarastukseen.