Shrek Kolmas
Aasi ja Saapasjalkakissa auttavat Shrekiä löytämään tiensä kruununvaltiaaksi. Mukana myös taikavoimia omaava, harhaanjohdettu Merlin, kömpelö Arthur, prinsessojen tehotiimi ja uusia hahmoja.