FBI-agentti Malcolm Turner ja hänen poikapuolensa Trent päätyvät peitetehtävälle tyttökouluun, kun Trent näkee murhan.
Martin Lawrence palaa suurimpaan ja räävittömimpään rooliinsa Big Mommana, näsäviisaana etelävaltiolaisena isoäitinä, jolla on useampiakin temppuja hihoissaan. Nähtyään murhan FBI-agentti Malcolm Turner (Lawrence) ja hänen poikapuolensa (Brandon T. Jackson) päätyvät peitetehtävälle tyttökouluun. Tällä kertaa Malcolmin täytyy napata syylliset samalla, kun yrittää torjua koulun sekopäisen talonmiehen lähentelyjä!