Cobb
Toimittaja haluaa saada nostetta uralleen ja suostuu kirjoittamaan tyrannimaisen ja hiipuvan urheilutähden elämäkerran. Cobbin epämiellyttävä maine osoittautuu perustelluksi, mutta reportteri tutustuu myös baseball-pelaajan inhimilliseen puoleen.
Baseball-legenda Ty Cobb valitsee kuuluisan urheilutoimittajan Al Stumpin virallisen ”omaelämäkertansa” kirjoittajaksi. Stump on aluksi innoissaan, sillä Cobb sanoo haluavansa korjata maineensa, mutta hän huomaa pian, että legendan huonolla maineella on syynsä. Cobb on väkivaltainen, törkeä, vihainen ja kyyninen rasisti sekä naisvihaaja. Stumpin tunteet ovat ristiriitaiset. Kirjoittaisiko hän kaunistellun kirjan ja pelkistetyn tarinan baseball-tähdestä Cobbin toiveiden mukaisesti vai kirjoittaisiko hän totuuden Cobbin tuskaisesta ja monimutkaisesta elämästä? Lopulta Stump oivaltaa, että hänen ei ole pakko tehdä valintaa. Hän kirjoittaa molemmat kirjat: yhden Cobbille ja yhden suurelle yleisölle.