Newyorkilainen psykiatri joutuu hoitamaan väkivaltaisen taustan omaavaa, henkisesti epävakaata potilasta saadakseen siepatun tyttärensä vapaaksi.
Tohtori Nathan Conrad (Michael Douglas) on johtava newyorkilainen psykiatri. Hänellä on menestyvä firma Upper West Sidella, kaunis vaimo ja hurmaava tytär. Kun häikäilemättömät varkaat sieppaavat hänen tyttärensä, Nathanin täytyy jotenkin kaivaa kuusilukuinen numero psykiatrisen potilaan ongelmaisesta mielestä. Nathan on päätynyt painajaiseen, jota edes hän ei olisi osannut kuvitella, ja hänen tyttärensä vangitsijat seuraavat hänen jokaista liikettään.