25th Hour – viimeinen ilta
DEA:n nappaama newyorkilainen huumekauppias Montgomery Brogan (Norton) puntaroi elämäänsä viimeisen 24 tunnin aikana ennen 7-vuotisen linnatuomion toimeenpanoa.
Edward Norton johtaa loistavaa tähtikaartia Spike Leen kiitetyssä elokuvassa 25th Hour - viimeinen ilta. 24 lyhyen tunnin kuluttua Monty Brogan (Norton) aloittaa seitsenvuotisen vankilatuomionsa. Aikanaan Manhattania hallinnut Monty hyvästelee entisen elämänsä, joka avasi ovet New Yorkin upeimmille klubeille, mutta piti hänet myös loitolla läheisistään. Viimeisenä päivänään vapaudessa Monty yrittää palauttaa välit isäänsä (Brian Cox) ja tapaa kaksi vanhaa kaveriaan, Jacobin (Philip Seymour Hoffman) ja Slaughteryn (Barry Pepper). Sitten on vielä hänen tyttöystävänsä, Naturelle (Rosario Dawson), joka saattoi olla se, joka vasikoi hänet poliisille. Monty ei ole nykyään monestakaan asiasta varma, mutta ajan huvetessa hänen täytyy tehdä valintoja viimeisen illan kuluessa vääjäämättä loppuun.