42 to 1
Urheilussa olemme tottuneet näkemään epätodennäköisiä tapahtumia, mutta mahdottomat jutut ovat aivan eri asia. Helmikuun 11. päivänä vuonna 1990, vaikka todennäköisyys olikin teknisesti 42:n suhde yhteen, tapahtui aika lailla mahdoton nyrkkeilykehässä Tokiossa, Japanissa, kun James "Buster" Douglas voitti Mike Tysonin raskaansarjan maailmanmestaruusottelussa.
Urheilussa olemme tottuneet näkemään epätodennäköisiä tapahtumia, mutta mahdottomat jutut ovat aivan eri asia. Helmikuun 11. päivänä vuonna 1990, vaikka todennäköisyys olikin teknisesti 42:n suhde yhteen, tapahtui aika lailla mahdoton nyrkkeilykehässä Tokiossa, Japanissa, kun James "Buster" Douglas voitti Mike Tysonin raskaansarjan maailmanmestaruusottelussa. Tämä dokumentti kertoo, kuinka epätodennäköistä se oli. Tarina alkaa Ohion Columbuksesta, missä Douglas varttui nyrkkeilijän poikana. Isä koulutti hänestä kilpailijaa kymmenen parhaan nyrkkeilijän joukkoon 1980-luvun puolivälissä. Kaikki tämä tapahtui "Iron" Mike Tysonin nousun aikana. Tysonista tuli maailmanlaajuinen ilmiö uskomattomalla voittoputkellaan. Kun ottelun päivämäärä oli sovittu, Douglasia ei pidetty minään. Hän oli vain välietappi matkalla mestarin tärkeämpiin otteluihin. Mutta kun he tapasivat, erikoisten olosuhteiden yhdistelmä johti odottamattomaan tulokseen. Kaikki urheilun ystävät vuonna 1990 muistavat aina, missä he olivat kuullessaan Tyson-Douglas-ottelun tuloksesta. Olihan sentään kyse mahdottomasta jutusta.