Abeltje
Kiisteltyään lukemattomia kertoja opettajansa kanssa 11-vuotias Abeltje otetaan pois koulusta. Hän saa työn hissipoikana. Mutta tilanne mutkistuu heti ensimmäisenä työpäivänä. Abeltje painaa ainoaa nappia, jota ei saisi painaa: vihreää nappia! Hän lentää hissin mukana läpi katon ja seikkailu alkaa.
Abel on koululainen. Hän joutuu Lauran ilkeän jekun uhriksi, mistä häntä syytetään ja reagoi suuttuen. Abelin äiti vetää poikansa koulusta ja hankkii tälle työn hissipoikana. Mutta hissi onkin erikoinen: Kun Abel painaa kiellettyä vihreää nappia, hissi vielä hänet, Lauran, Jozias Tumpin ja Maria Klaterhoenin Manhattanille. Siellä rikas nainen luulee Abelia kauan kadoksissa olleeksi pojakseen Johnnyksi. Kun poliisihelikopteri tulee hakemaan hissin, hollantilaiset palaavat sen sisään. Se vie heidät Perugonaan Etelä-Amerikassa. Siellä uusi, vallankumouksellinen johtaja huomaa, että presidentti elää vain vuoden, joten hän antaa viran henkensä pelastaneelle hra. Tumpille. Uutiset tästä leviävät maailmalle, ja Abelin ja Johnnyn perheet huomaavat sen. Tiedossa on vieläkin oudompi loppuhuipennus.