Asterix & Obelix: Au Service De Sa Majeste
Asterix ylittää kanaalin, jotta voisi auttaa pikkuserkkuaan Poppixia kohtaamaan ja haastamaan Julius Caesarin ja valloitusta suunnittelevat roomalaiset.
Julius Caesar saapuu Britanniaan, jossa pieni kylä vastustaa roomalaislegioonia. Mutta tilanne muuttuu pian kriittiseksi, eikä kyläläisillä ole kauaa elinaikaa. Silloin Poppix, yksi kyläläisistä, pyytää apua pikkuserkultaan Gallian Asterixilta ja pyytää tätä tuomaan mukanaan tynnyrillisen taikajuomaa bretagnelaiskylän lannistumattomilta sankareilta.