Banana Joe
Luuletko, että Banaani-Joen kaltainen mies antaisi jonkun hirveän roiston konnineen perustaa hedelmätehtaan ja kasinon ja ottaa Amantidon pienen kylän valtaansa? Roteva, mutta lukutaidoton Joe taistelee byrokratiaa ja armeijaa vastaan, ja hänet jopa tuomitaan vankilaan. Lopulta Joe kuitenkin onnistuu pelastamaan kylän ja paikalliset ihmiset. Ympäristökomedian pääosassa nähdään Bud Spencer.
“Me keräämme banaanit!” Amantidossa, trooppisella saarella Etelä-Amerikassa, roteva Banaani-Joe tekee bisnestä banaaneilla. Paikallinen gangsteri nimeltään Torsillo on iskenyt konnineen silmänsä Joen omaisuuteen sekä hedelmiin, alueen ainoaan rikkauteen, ja yrittää kaapata ne. Banaani-Joe toimittaa lähialueiden yhteisöille banaaneja eikä anna Torsillon kaapata liiketoimintaansa, perustaa kasinoa ja alistaa Amantidoa valtaansa. Mutta Joe tarvitsee luvan voidakseen käyttää venettään ja myydä banaaneja. Hän menee ensimmäistä kertaa elämässään isoon kaupunkiin suorittamaan tämän mitättömältä vaikuttavan muodollisuuden. Joe on yksinkertainen ja lukutaidoton mies, joka ei tunne modernin suurkaupungin sääntöjä. Hänellä ei ole sukunimeä, ei henkilöllisyystodistusta eikä lupaa harjoittaa kaupankäyntiä. Tästä käynnistyy koominen seikkailu byrokratian syövereissä: saadakseen luvan banaanien myyntiin Joen on saatava syntymätodistus kirkkoherralta, jotta hän voi anoa henkilöllisyystodistusta rekisteriviraston eri tiskeiltä. Lopulta Joelle valkenee, että paras ratkaisu lupien ja henkilöllisyystodistuksen saamiseksi on liittyä armeijaan. Tämän jälkeen Joe palaa virastoon, jossa hänet pidätetäänkin useista syytteistä: karkuruudesta, eripuran kylvämisestä, upseerin haukkumisesta, kotirauhan rikkomisesta ja virkavallan vastustamisesta. Vankilassa tapahtuu käänne, kun Joe tapaa pienen napolilaisen huijarin, Manuelin. Tämän ylipuhumistaidot ja suhteet auttavat Joeta saamaan kaivatun myyntiluvan, ja lopulta Joen onni kääntyy: hän pakenee vankilasta ja palaa Manuelin kanssa Amantidoon juuri ajoissa tuhoamaan vastarakennetun kasinon maan tasalle. Ja kun poliisi saapuu paikalle, presidentti itse armahtaa Joen ja paikallinen gangsteri Torsillo pidätetään.