National Treasure – kansallisaarre
Benjamin Franklin Gates jahtaa legendaarista aarretta, ja hänen täytyy varastaa eräs Yhdysvaltojen pyhimmistä ja tarkimmin vartioiduista asiakirjoista, itsenäisyysjulistus, tai antaa sen ja keskeisen arvoituksen avaimen joutua vaarallisiin käsiin.