Black Beauty
Modernissa mukaelmassa Anna Sewellin klassikkoromaanista tapaamme Black Beautyn, villihevosen, joka syntyy vapaana Amerikan länsiosissa. Beauty pyydystetään ja erotetaan perheestään. Se päätyy Birtwickin talliin, jossa se tapaa reippaan teinitytön nimeltä Jo Green. Beautyn ja Jo’n välille muodostuu luja side, jonka voimalla Beauty jaksaa kohdata elämänsä uudet vaiheet, haasteet ja seikkailut.
Tässä ajattomassa mukaelmassa Anna Sewellin klassikkoromaanista tapaamme Black Beautyn, villihevosen, joka syntyy vapaana Amerikan länsiosissa. Beautyn maailma mullistuu, kun se ja sen perhe pyydystetään ja viedään pois kotiseudultaan. Beauty ajetaan pölyiseen aitaukseen, johon se pelkää jäävänsä loppuiäkseen. Hevosen onni kuitenkin kääntyy. Kun hiljainen, ystävällinen hevoskuiskaaja John Manly tulee New Yorkista adoptoimaan mustangia, hän kiinnittää huomiota Beautyn tuliseen luonteeseen. Manly päättää ottaa Beautyn koulutettavaksi Birtwickin talliin muttei ole varma saadaanko siitä koskaan kesyä. Beauty on murtunut ja vihainen, kun siltä on viety kaikki tuttu ja turvallinen, eikä se siksi luota ihmisiin. Pian Johninkin maailma järkkyy, kun hänen sisarentyttärensä, seitsemäntoistavuotias Jo Green ilmestyy hänen kotiovelleen. Kuten Beauty, Jo’kin on menettänyt perheensä ja on henkisesti murtumispisteessä. Hevosen ja tytön keskinäisen yhteisymmärryksen myötä kummankin haavat alkavat hiljalleen parantua. Heidän välilleen muodostuu koko elämän kestävä side, joka ei katkea edes silloin, kun Beauty viedään Jo’lta ja se kokee seikkailuja useamman omistajan palveluksessa. Elämänsä eri vaiheissa Beauty oppii uusia asioita rakkaudesta, menetyksistä, ilosta ja surusta ja ystävyyden ihmeellisestä voimasta. Elokuvan tapahtumat, paikat ja roolihahmot mukailevat alkuperäistä tarinaa Black Beautysta nykyaikaisessa valossa, ja pääsemme seuraamaan, kuinka yksi kirjallisuuden kuuluisimmista hevosista yrittää löytää takaisin rakastamansa tytön luo.